HIJRAHKAN HATI



Oó¡Î0 «!$# Ç`»uH÷q§9$# ÉOŠÏm§9$#


Alhamdhulillah, dengan taufiq dan inayahNya, Allah izin dan gerakkan hati ini untuk memulakan satu penulisan sebagai perkongsian moga-moga dapat memberi manfaat kepada diri ini sendiri dan sahabat-sahabat di luar sana.

Tidak ada kesenangan yang menggembirakan bagi seorang hamba melainkan setiap amalan yang dilakukan mendapat redha dan kasih sayang Allah SWT. Begitu juga dengan insan yang kerdil ini mengharapkan sebuah kehidupan yang hari demi hari, jam demi jam, dan detik demi detik semuanya ada nilai ganjaran(redha) disisi Allah SWT. Hakikat kehidupan seorang insan yang bergelar manusia pasti mendambakan suatu kebahagian dalam kehidupan. Namun persoalannya hari ini, adakah kehidupan yang dipinjamkan ini telah dimanfaatkan sepenuhnya? Atau adakah kehidupan ini dihabiskan dengan perkara-perkara yang menyeronokkan sehingga lalai dari mengingati Tuhan yang menciptakannya.  

Sebagai seorang muslim yang inginkan perubahan yang baik dalam dirinya, sewajarnya meletakkan kebergantungan sepenuhnya hanya kepada Allah SWT bukan kepada makhluk ciptaanNya. Ayuh, sahabat!!  kita mulakan langkahan kaki kita ini di tahun baru 1434H yang hanya tinggal beberapa jam saja lagi dengan langkahan keimanan dan ketaqwaan. Sama-sama kita hijrahkan hati kita menuju sebuah kedamaian dengan syarat meletakkan Allah secara TOTAL dalam hati kita. _ kembali kepada fitrah kehambaan.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment